Английский язык. 10-11 классы. Поурочные планы
к учебнику Кузовлева В.П. и др.


Пособие «Английский язык. 10-11 классы. Поурочные планы к учебнику Кузовлева В.П. и др.» рекомендовано для использования в учебных учреждениях с углубленным изучением иностранного языка. Ознакомиться с данным материалом будет полезно не только начинающим преподавателям, но и профессионалам у которых есть опыт работы в этой области. Программа одобрена министерством образования и науки РФ. В пособии содержаться методические рекомендации по планированию уроков на весь учебный год, задания для внеурочных мероприятий, а также литература для внеклассного чтения. Также в учебнике представлены тестовые задания, с их помощью педагоги могут определить уровень знаний учащихся.

Часть
I

Формат: pdf
      
 
  

Размер:
5
,4 Мб

Смотреть, скачать: 



docs.google.com




rusfolder.com

 

Часть
II

Формат: pdf
      
 
  

Размер:
2,7 Мб

Смотреть, скачать: 



docs.google.com




rusfolder.com

 

ЧАСТЬ I
Предисловие 3
Тематическое планирование 5
Term I (20 lessons)
Unit I. How different the world is! 8
Lesson 1. Different landscapes — different countries 8
Lesson 2. The geographical position of Russia 15
Lesson 3. Articles with geographical names (Grammar lesson) 22
Lesson 4. The land of the Maple leaf and the Mounties (Homereading) 29
Lesson 5. How does the geographical position of Australia, Great Britain and
America influence people’s lives? 36
Lesson 6. How does the geographical position of Russia influence people’s lives?
43
Lesson 7. Back home (Home-reading) 48
Lesson 8. Typical personality traits of Americans 53
Lesson 9. Do you know? (Communication) 58
Lesson 10. Reported Speech (Grammar lesson) 66
Lesson 11. East or West 72
Lesson 12. Home is best (Would you like to live in Russia?) 79
Lesson 13. Russian national character (Home-reading) 86
Lesson 14. Grammar test (1) 92
Lesson 15. «The influence of Geography on people and their lifestyles» (Project)
97
Lesson 16. Understanding Britain (Home-reading) 110
Lesson 17. Reported Speech (Special Questions) (Grammar lesson) 118
Lesson 18. Could you tell me, please? (Communication) 124
Lesson 19. «Welcome to Russia! Welcome to Volgograd!» (Project) 131
Lesson 20. Final test (Unit I) 142
Внеклассное мероприятие: Quiz 1 «What do you know about the USA?» (Cultural
awareness) 146
Внеклассное мероприятие: Quiz 2 «Who wants to be a millionaire?» (Great Britain)
(Cultural awareness) 153
Term II (18 lessons)
Unit II. Western Democracies. Are they democratic? 159
Lesson 1. Parliamentary Democracy. How does it work? 159
Lesson 2. What do the British think about the monarchy? (Home-
reading) 166
Lesson 3. Modal verbs (Grammar lesson) 173
Lesson 4. How much power does the USA President have? 178
Lesson 5. The judicial branch of government in the USA 186
Lesson 6. What political system does Russia belong to? 190
Lesson 7. The common features and the differences between Russian, American and
English political systems (TV bridge) 198
Lesson 8. Grammar test 207
Lesson 9. Must a politician be kind? 210
Lesson 10. Who is more equal? (Reading lesson) 214
Lesson 11. The American Bill of Rights (Home-reading) 219
Lesson 12. Australia is an independent country within the commonwealth 223
Lesson 13. The political system of New Zealand 231
Lesson 14. Who’d have thought it? (Communication) 238
Lesson 15. «An Ideal state, as I understand it!» (Project) 244
Lesson 16. The political systems of English-speaking countries (Revision) 250
Lesson 17. The political system of the Russian Federation (Revision) 255
Lesson 18. Final grammar test (Units I, II) 259
Внеклассное мероприятие: Quiz «The political systems of English-speaking
countries» (Cultural awareness) 264
Term III (16 lessons)
Unit III. What is hot with the young Generation? 272
Lesson 1. How do teens express their individuality? 272
Lesson 2. Different political and charity organizations (Home-reading) 278
Lesson 3. Why do teens join the group? 283
Lesson 4. What music do teens choose now? (Home-reading) 289
Lesson 5. What can your parents tell you about their youth? 295
Lesson 6. Do you know how to make a fashionable thing by yourself?
(Home-reading) 302
Lesson 7. How much are teens in Russia like teens in other countries? 309
Lesson 8. Clubs are popular places with young people (Homereading) 315
Lesson 9. Are all the young bad? 322
Lesson 10. Are youth gangs really dangerous? (Home-reading) 328
Lesson 11.1 don’t think I can go with you, actually! (Communication) 333
Lesson 12. «A youth group / organization I’d like to create» (Project) 338
Lesson 13. The world turns to Apache’s reggae 342
Lesson 14. The history of Pock’n’Roll 348
Lesson 15. Grammar lesson (Preparation for testing) 353
Lesson 16. Final grammar test (Unit III) 359
Внеклассное мероприятие: Quiz «What do you know about youth groups
(organizations) in other countries?» (Cultural awareness) 364
Term IV (16 lessons)
Unit IV. Is it easy to be young? 369
Lesson 1. What right is right forme? 369
Lesson 2. Free the children (Home-reading) 376
Lesson 3. Are you of age? 382
Lesson 4. Rights and laws in the USA and Russia (Home-reading) 387
Lesson 5. Young people — old problems 392
Lesson 6. Dating or waiting? 399
Lesson 7. Enthusiasm and a good sense of humour (Home-reading) 405
Lesson 8. Teenage years- do they bring luck? 409
Lesson 9. «The way teenagers live» (Project) 414
Lesson 10. Anything to complain about? (Communication) 421
Lesson 11. Do the British like to complain? (Home-reading) 429
Lesson 12. Teen Court — guilty or not? (Role-play) 433
Lesson 13. Everyone wants to be popular 440
Lesson 14. British national society for the Prevention of Cruelty to children
446
Lesson 15. Grammar test (Unit IV) 451
Lesson 16. Final grammar test (Terms I, II, III, IV) 457
Внеклассное мероприятие: English holiday «St. Valentine’s Day» (at the end of
school year) 466

ЧАСТЬ II
Grade 11
Тематическое планирование 3
Term I (16lessons)
Unit V. Is the system of social welfare fair? 5
Lesson 1. What benefits do people receive? 5
Lesson 2. I will go private! 12
Lesson 3. What people and organizations look after pensioners. (Home-reading) 19
Lesson 4. Do you have to pay for medical care? 24
Lesson 5. What can you say about the health care service in Russia? 30
Lesson 6. What do you know about the medical systems in Britain, the USA and
Russia? (TV bridge) 36
Lesson 7. How do elderly people live? 43
Lesson 8. Getting used to it (Home-reading) 48
Lesson 9. Where does your granny live? 53
Lesson 10. Unemployment (Home-reading) 59
Lesson 11. Who benefits from benefits? 63
Lesson 12. Do the people of your country live in a welfare state? (Home-reading)
69
Lesson 13. An ideal welfare state (Project) 73
Lesson 14. The Secret Diary of Adrian Mole (Reading lesson) 79
Lesson 15. Benefits for the jobless 84
Lesson 16. Final grammar test 88
Внеклассное мероприятие: «What is an ideal welfare state» (Quiz) 93
Term II (15 lessons)
Unit VI. What helps you to enjoy yourselves? 99
Lesson 1. What do you know about cinema? 99
Lesson 2. What problems does the British film industry face? (Homereading) 106
Lesson 3. What films do you like best? 111
Lesson 4. When did the first theatre appear in England? (Home-reading) 117
Lesson 5. What a marvellous play it was! 121
Lesson 6. «Pygmalion» (Home-reading) 126
Lesson 7. Roles to die for 130
Lesson 8. American special rating systems for films (Home-reading) 135
Lesson 9. Nothing is so good but it might have been better 140
Lesson 10. Rating system for children’s films (Home-reading) 145
Lesson 11. How did you feel about? (Communication) 149
Lesson 12. Our Titanic Love Affair (Home-reading) 154
Lesson 13. A typical love story (Reading lesson) 159
Lesson 14. Rating system in Russia (Project) 164
Lesson 15. Final grammar lesson (Unit VI) 170
Внеклассное мероприятие: «Cinderella» (Musical comedy after Charles Perraut:
Пародия на съемки мюзикла по сказке «Золушка») 175
Terms III—IV (16 lessons)
Unit VII. Inventions that shook the world 183
Lesson 1. Do you use modern inventions in everyday life? 183
Lesson 2. Different opinions about gadgets (Home-reading) 190
Lesson 3. It’s the thing you need! 193
Lesson 4. Modern inventions are used in class (Home-reading) 200
Lesson 5. It’s difficult to imagine it as an invention 204
Lesson 6. The means of communication at a distance (Home-reading) 208
Lesson 7. Do you know how to organize the household? (Reading lesson) 212
Lesson 8. Appliances and gadgets in our everyday life (Home-reading) 217
Lesson 9. A high-tech life. What are pros and cons? 222
Lesson 10. What thing can help in the work of a detective? (Home-reading) 229
Lesson 11. Are you sure you can use the Unit? (Communication) 233
Lesson 12. Solve a mystery (Home-reading) 239
Lesson 13. What would you like to invent? (Project) 244
Lesson 14. Interesting inventions (Reading lesson) 249
Lesson 15. Tele-shopping (Role-play) 252
Lesson 16. Final grammar test 257
Внеклассное мероприятие: «Famous inventors and famous inventions» (Quiz) 262
Литература 267

ПРЕДИСЛОВИЕ
Предлагаемое пособие предназначено для учителей 10-11 классов
общеобразовательных школ и 9 классов школ с углубленным изучением иностранного
языка. В пособии представлены планы уроков английского
языка, составленные по учебнику Кузовлева В. П. «English-10-11», а также даны
разработки внеклассных мероприятий (музыкальная комедия «Золушка», викторина
«Знаменитые изобретатели» и другие страноведческие викторины). Кроме того, здесь
представлены разработки проектов по различным темам: «Система рейтинга
российских фильмов», «Что бы вы хотели изобрести?» и другие.
Материал данного пособия поможет учителям научить детей современному английскому
языку Великобритании, США и других стран. В тематическом планировании отражено
прохождение материала в течение года.
Пособие состоит из 7 частей. Каждая часть соответствует I, II, III, IV четвертям
учебного года для 10 и 11 классов. Последняя часть (7-я часть) включает III и IV
четверти 11 класса и 1 раздел учебника.
Каждая часть содержит один раздел учебника. В методической разработке каждого
раздела учебника предусматриваются упражнения по развитию произносительных
навыков, введение нового лексического материала и упражнений для его
закрепления, материал, способствующий развитию памяти и навыков устной речи
(развитию монологической и диалогической речи). Поэтому автором в планы уроков
включено много интересных стихов известных английских и американских писателей,
а также песен, рифмовок, пословиц, поговорок и загадок.
Фонетический материал данного пособия и последовательность его подачи подчинены
лексическому и грамматическому аспектам. Целью различных типов фонетических
упражнений является выработка правильной артикуляции.
Для овладения новыми словами и словосочетаниями в устной речи предлагается
интересная методика, которая включает семантизацию, фонетическую отработку, а
затем тренировку новых слов.
Грамматический материал вводится небольшими дозами в структурах, что облегчает
работу над ним и гарантирует его лучшее усвоение.


Share on FacebookShare on VKShare on Google+Tweet about this on Twitter

Читайте также: